De onlangs aangenomen spoedwet “Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid” maakt het voor u mogelijk om bij het passeren van akten in noodsituaties gebruik te maken van digitale middelen. Voor identificatie en belehrung kunt u nu audiovisuele middelen gebruiken en vervolgens de akte passeren. Dit kan uitsluitend in situaties waarbij geen andere mogelijkheden zijn om te komen tot een normale manier van passeren van de akte.

Een passend advies
Een veelgehoorde vraag die wij nu krijgen bij NEXTlegal: hoe moet ik dat dan doen?

Onze Lexxyn Groep Partners ICT Concept en Helder Telecom & ICT kunnen diverse oplossingen adviseren en combineren om passeren op afstand mogelijk te maken. Deze oplossingen bestaan uit slimme combinaties van hard- en software met gebruiksinstructies en zijn afgestemd op het gebruik in combinatie met NEXTassyst. Zo creëert u samen met onze partners een ‘virtuele passeerkamer’ op basis van een vaste of een mobiele werkplek, indien gewenst met mobiele data.

Onze praktijkervaring bij de eerste kantoren waar wij deze oplossingen hebben geadviseerd, leert ons dat per kantoor, per notaris, deze oplossing er anders uitziet en iedere virtuele passeerkamer maatwerk is. We kunnen diverse scenario’s voor u uitwerken, passend bij uw werkwijze. De praktische opzet is afhankelijk van uw eigen wensen, maar ook van die van uw cliënten. Niet iedere cliënt is immers even digitaal vaardig.

Meer weten?
Benieuwd hoe ook uw kantoor op afstand kan passeren? Neem via de mail contact met ons op of bel 088 20 34 320. Dan zorgen wij, samen met Lexxyn Groep Partners ICT Concept en Helder Telecom & ICT, dat u aan de slag kan met het passeren op afstand.